__Illustraties, Reclame, Boekomslagen, Spotprenten, Bankbiljetten, Monumentaal, Toneel, Televisie, Vrij Werk, Archief
De meeste mensen zullen Eppo Doeve kennen als een politiek tekenaar. Dat komt in de eerste plaats omdat er diverse boeken, artikelen en scripties aan zijn politieke tekeningen zijn gewijd. Daarnaast heeft Doeve eigenlijk altijd spotprenten gemaakt; vanaf vrijwel het begin van zijn loopbaan tot aan een week voor zijn dood. Het lijstje met weekbladen waarvoor hij heeft gewerkt is indrukwekkend: De Groene Amsterdammer, Haagsche Post, Vrij Nederland en Elseviers Weekblad/Elseviers Magazine, zijn langste opdrachtgever. Dit staat nog los van alle (buitenlandse) kranten en tijdschriften die incidenteel prenten van hem plaatsen tussen 1932 en 1981.
Interessant detail is dat Doeve zijn duizenden spotprenten tekent zonder zelf echt een politieke mening te hebben. Bovenstaande tekeningen geven een aantal van zijn centrale thema's, zoals kritiek op belastingen en de dekolonisering van Nederlands-Indië. Op persoonlijk vlak denkt hij echter een stuk genuanceerder. Voor Doeve is de spotprent gewoon één van de belangrijkste disciplines om als journalistiek tekenaar in te werken, zeker nadat de fotografie andere journalistieke illustraties verdringt. Maar ook zonder echte politieke gedrevenheid geven zijn prenten een prachtig tijdsbeeld dat in de 21e eeuw nog veel mensen aanspreekt.