_Illustraties, Reclame, Boekomslagen, Spotprenten, Bankbiljetten, Monumentaal, Toneel, Televisie, Vrij Werk, Archief
_
Gedurende zijn carrière ontwerpt Eppo Doeve tientallen reclameaffiches voor Nederlandse bedrijven. Het zwaartepunt ligt rond de jaren vijftig, als hij op verschillende terreinen uitblinkt als tekenaar en ontwerper. Hoewel ze meestal maar korte tijd in het straatbeeld te zien zijn geweest, zijn de affiches van Doeve na ruim vijftig jaar nog steeds geliefd. De Artis-pinguïns en het obertje van Heineken zijn uitgegroeid tot iconen van de Nederlandse reclame.
De reclame-industrie is van grote waarde geweest voor Doeves carrière. Zijn loopbaan als tekenaar begint bij het gerenommeerde bureau DelaMar, waarvoor hij veel advertenties illustreert. De meeste daarvan zijn niet gesigneerd. Bekende reclamecampagnes uit die dagen zijn 'Laat den weg vrij!' (1935) en de 'vuilduivel'-campagne voor MobilOil. DelaMar wordt door reclamehistorici gezien als een kweekvijver van talent. Veel werknemers leren er het vak en slaan daarna hun vleugels uit, zoals Carl Palm waarvoor Doeve zijn iconische affiches maakt na de oorlog. Decennialang blijft Doeve zijn sterk ontwikkelde zintuig voor commerciële kunst inzetten en werkt hij veelvuldig mee aan kalenders, brochures en jubileumboeken.
Gedurende zijn carrière ontwerpt Eppo Doeve tientallen reclameaffiches voor Nederlandse bedrijven. Het zwaartepunt ligt rond de jaren vijftig, als hij op verschillende terreinen uitblinkt als tekenaar en ontwerper. Hoewel ze meestal maar korte tijd in het straatbeeld te zien zijn geweest, zijn de affiches van Doeve na ruim vijftig jaar nog steeds geliefd. De Artis-pinguïns en het obertje van Heineken zijn uitgegroeid tot iconen van de Nederlandse reclame.
De reclame-industrie is van grote waarde geweest voor Doeves carrière. Zijn loopbaan als tekenaar begint bij het gerenommeerde bureau DelaMar, waarvoor hij veel advertenties illustreert. De meeste daarvan zijn niet gesigneerd. Bekende reclamecampagnes uit die dagen zijn 'Laat den weg vrij!' (1935) en de 'vuilduivel'-campagne voor MobilOil. DelaMar wordt door reclamehistorici gezien als een kweekvijver van talent. Veel werknemers leren er het vak en slaan daarna hun vleugels uit, zoals Carl Palm waarvoor Doeve zijn iconische affiches maakt na de oorlog. Decennialang blijft Doeve zijn sterk ontwikkelde zintuig voor commerciële kunst inzetten en werkt hij veelvuldig mee aan kalenders, brochures en jubileumboeken.